Menu

Leveringsvoorwaarden

Openingstijden

Voor het afhalen van goederen hanteren we openingstijden van 10.00 uur tot 17.00 uur met uitzondering van feestdagen. Gelieve in overleg met een van onze medewerkers een tijdstip bepalen voor het afhalen van uw bestelling.

Contactgegevens, rekeningnummer en KVK.

Provinciënbaan 1, 5121 DK Rijen Nederland
E-mail: webshop@happycocooning.com            
Telefoon: +31 (0)161 750 270
Fax: +31 (0)161 750375

KVK: 54126722 BTW: NL8500.08.852.B01
ING: 00.69.84.639 IBAN: NL68INGB0006984639
BIC: NGBNL2A

BANKNAAM: ING BANK N.V

Hoge kwaliteit en service.

Vanuit Happy Cocooning BV bieden wij producten van hoge kwaliteit aan. We streven er altijd naar om alles perfect aan u te leveren. Ondanks dit kan het voorkomen dat er iets mankeert aan onze producten.

Happy Cocooning BV leeft daarom de conformiteitseis uit de Wet betreffende Marktpraktijken en Consumentenbescherming na. Wij staan voor hoge kwaliteit en voor hoge service. Mocht er daarom iets mankeren aan een product, dan kunt u rekenen op ons.

Fabrieksgarantie.

U heeft 1 jaar garantie op onze producten. De datum van levering wordt gehanteerd als startdatum van uw garantie. Mocht er iets mankeren aan een product direct bij het uitpakken, dan ontvangen wij graag foto’s en een aankoop bon, vervolgen gaan wij dit beoordelen en kunnen we overgaan tot een eventuele omruiling. Alleen in dit soort gevallen kunnen wij een product omruilen voor een vervangend product. Informeer ons daarom ten alle tijden via foto’s en een aankoop bon. Bij het retourneren verwachten wij een niet gebruikt product in zijn originele verpakking.

De garantieperiode.

Problemen bij producten die niet naar behoren functioneren tijdens de toepasselijke garantietermijn kunnen opgelost worden. Dit kan in de vorm van een gratis reparatie, nieuw product of via teruggave van geld. Is het probleem echter uw eigen schuld, dan heeft u geen recht op een van de voorgaand genoemde mogelijkheden. Hetzelfde geldt als een product versleten is.

Het aankoopbewijs

Bij Happy Cocooning is de pakbon/factuur uw aankoopbewijs van uw product(en). Wilt u aanspraak maken op een garantie, wij vragen u dan om een kopie te maken van uw pakbon/factuur.

Verkeerd product

Wij raden u aan om de bestelling goed te controleren bij ontvangst. Het kan zijn dat er een verkeerd product is geleverd. Wilt u dit dan zo snel mogelijk (binnen 2 werkdagen) aan ons laten weten via de mail. Dan kunnen wij dit voor u uitzoeken en verzorgen.

Defecten

Als er defecten in de vorm van val-, stoot- of waterschade voorkomen, kortom het product is oneigenlijk gebruikt, dan maakt u geen aanspraak op een gratis reparatie of vervanging. Wel kunnen we hiervoor een vrijblijvende prijsopgave maken voor de kosten voor de reparatie. Daarna kunt u aangeven of u wel of geen reparatie wil.

Tevens worden er in de volgende gevallen geen garantie gegeven:

-          Afwijkingen met minimale afmetingen

-          Defecten als gevolg van verkeerd en/of nalatig gebruik

-          Defecten door een verkeerde installatie

-          Defecten als gevolg van het gebruiken voor niet doeleind gerichte activiteiten

-          Defecten als gevolg van niet juist onderhoud en/of reparatiewerkzaamheden

-          Kleurveranderingen met de oorzaak van weersinvloeden

-          Kleurveranderingen door het niet juist gebruiken van chemische stoffen

-          Ontstane schade als gevolg van geen tot weinig onderhoud plegen.

-          Schade in de vorm van slijtage

Levertijd

Tenzij anders is afgesproken, levering binnen 30 dagen, anders heeft de klant het recht om de overeenkomst te ontbinden. Echter begrijpen wij vanuit Happy Cocooning dat u uw product zo snel mogelijk wilt ontvangen, wij bieden hoge kwaliteit en hoge service. Vrijwel alle producten hebben wij op voorraad en kunnen daarom direct geleverd worden. Daarom streven wij ernaar om uw bestelling binnen 3-4 werkdagen bij u te bezorgen. U kunt uw bestelling volgen via het verzendtraject van DHL met het 3S-nummer. De Track&Trace code wordt naar uw e-mailadres gestuurd zodra uw bestelling klaarstaat. Tevens verzenden wij ook bestellingen naar België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië , Hongarije, Ierland, Italië, Kroatie, Letland, Litouwen, Luxemburg, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenie, Slovenie, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland. Hiervoor rekenen we vaak 1 tot 5 werkdagen extra.

Mate van levering

Indien u een dergelijk product besteld zoals een Cocoon Table, enclosure of inbouwbrander dan zullen wij dit op een pallet versturen. Dit om eventuele transportschade te beperken. Andere pakketten worden via pakketpost verzonden.  

Op het moment dat u niet thuis bent tijdens de levering biedt DHL het pakket de volgende werkdag weer aan. Bent u dan weer niet thuis, dan kunt u het pakket binnen 2 weken bij een DHL Servicecenter afhalen. Dit geldt echter alleen voor de “kleinere” pakketten die niet op pallets verzonden worden. Heeft u een palletzending, dan raden wij u aan contact op te nemen met ons zodat wij een geschikt bezorgmoment met u kunnen afspreken, dit in overleg met DHL.

U kunt er voor kiezen om een alternatief adres op te geven, denk bijvoorbeeld aan uw werkadres. Vul dit adres dan in bij de adresgegevens.

Daarnaast is er ook de mogelijkheid om uw bestelling af te komen halen bij ons magazijn. Dit kan op werkdagen tussen 10.00 uur en 17.00 uur. Hiervoor dient u een afspraak te maken met een van onze medewerkers. Ten alle tijden zullen zij dit aan u bevestigen per mail. Ook voor het afhalen rekenen wij 3-4 werkdagen om de bestelling klaar te zetten.

Wijzigen/annuleren van uw bestelling

Als u een bestelling heeft geplaatst die op een of andere reden niet in orde is, dan raden wij u aan zo snel mogelijk contact op te nemen met ons via mail of telefoon. Zodra een bestelling bij ons binnenkomt gaan wij de bestelling klaarzetten en wordt de verzending doorgegeven en gereed gemaakt.

Als uw pakket al onderweg is dan kunt ervoor kiezen om uw bestelling actief te weigeren, geef bij de postbode aan dat u de bestelling niet wilt ontvangen/hebben. Nadat wij het pakket retour hebben gekregen nemen wij contact op met u om te kijken voor een oplossing. Wij brengen hiervoor wel verzendkosten in rekening. Accepteert u de bestelling wel, dan gaat de garantietermijn in werking.